Picapedrers, fusters i mestres d'aixa són alguns dels professionals que treballen de manera conjunta amb els ferrers, tot i que alguns ho fan de manera més continuada que d'altres. Ho…

Tall d’aigua a tota la ciutat per connectar els sectors del Serralt i sa Volta
El passat dimarts la ciutat de Manacor va patir un tall d’aigua de dues hores, prèviament anunciat, a causa de les tasques que realitza l’empresa pública municipal SAM per dur a terme la connexió dels sectors del Serralt i de sa Volta a la futura xarxa d’aigua potable que permetrà la planta potabilitzadora pilot.
La regidora i presidenta de la SAM, Cristina Capó explica que “es tractava de connectar aquests dos sectors a la xarxa general. Estan just a l’inici, devora la potabilitzadora, i per això havíem de tallar tota la ciutat”. Capó informa que durant les tasques no hi va haver cap incidència i que, de fet, el tall d’aigua es va poder reduir a tan sols una hora. “Normalment, quan fem un tall d’aigua avisam establiments sensibles de la zona com restaurants, escoles, alguns comerços, etcètera per evitar possibles problemes i dimarts tothom estava avisat: només vàrem tenir tres cridades de gent que no se n’havia temut, fet que és tot un èxit si el comparam amb altres talls”.
La planta potabilitzadora pilot, ubicada a les instal·lacions del dipòsit de la SAM al polígon agroalimentari de Manacor, va començar a funcionar el passat mes de juny. A l’estiu la SAM va iniciar la sol·licitud dels permisos a la Conselleria de Salut i Consum per poder començar a abocar aigua a la xarxa i una vegada concedits aquests permisos, des de mitjan agost ja s’aboca aigua a la xarxa procedent de la potabilitzadora pilot. En aquests moments, explica la regidora “estam fent feina i fem comptes que, si tot va bé, a l’estiu hi hagi aigua potable en aquests dos sectors però la crisi mundial de subministrament de material pot retardar una mica els tempos”.
D’altra banda, Capó explica que en el ple de dilluns que ve s’incorporaran nous romanents per tal de licitar la potabilitzadora “grossa”. “Aproximadament en un mes o mes i mig, confiam tenir-la licitada i confiam que de cara a l’any que ve esperam que les obres puguin estar llestes”. En aquesta licitació també s’incorpora la sectorització de la franja central, que “implicarà posar claus d’accés i comptadors a cada zona per poder comptabilitzar el consum i les pèrdues i també permetrà fer talls per zones i no de tota la ciutat com es feia fins al moment”.
En aquest sentit, tots els sectors, conta la regidora, es divideixen en tres parts. La primera, la de la zona Llevant, que inclou des del carrer d’en Bas fins a aproximadament el carrer de la Verònica. “La zona del barri de Llevant la vàrem dividir en dos: la part propera a la Salle ja ens la vàrem trobar feta i ja està licitada la resta”. Des d’aquesta mateixa línia, la zona central va fins a l’avinguda d’es Tren: “amb la nova incorporació dels romanents, es licitarà també aquesta zona”. D’aquesta manera només quedaria la tercera part per a licitar, un tràmit per al qual ja s’estan demanant els permisos.
De moment, el que sí que funciona des de finals de l’any passat és la font d’aigua potable situada devora de la potabilitzadora pilot. “A finals de desembre sanitat va donar el permís per poder fer rajar l’aigua i funciona molt bé, no hi ha un consum excessiu i en tenir els dos sectors (Serralt i sa Volta) acabats ja podrem posar més fonts”. Capó afirma que en tenen unes quantes comprades, però encara no s’ha decidit on es col·locaran totes. “Sabem segur que una d’elles s’instal·larà al CEIP Jaume Vidal”.