skip to Main Content

“Un vint-i-cinc per cent dels vals s’han gastat en menjar”

“Arrencàrem la campanya amb 800.000 euros, que suposaven un total de 80.000 vals de 10 euros cada un”. El batle Miquel Oliver explica que aquests vals han estat posats a disposició dels “manacorins i manacorines perquè siguin descarregats en successives campanyes, de manera que, els vals no aprofitats en la primera campanya s’acumulaven a la segona i així successivament”. A la tercera campanya s’han posat en circulació un total de 12.669 vals, que ja han estat tots descarregats. Oliver insinua que “aquesta tercera campanya podria ser la darrera”. Fins ara s’han gastat 673.000 euros dels 800.000 disponibles, una despesa que ha suposat per als comerços manacorins un moviment d’1.659.822 euros. Això vol dir que per cada euro que ha posat l’administració hi ha hagut un rendiment de 2,47 euros, és a dir, un 247 per cent.

Tot i que siguem a la tercera campanya, els doblers posats per l’Ajuntament són els mateixos 800.000 euros inicials. En aquest sentit, el batle Oliver diu que “no es descarta que hi pugui haver una nova injecció de doblers, però es parla de la possibilitat que aquesta nova partida tengui un caire més social o vagi adreçada a cobrir unes necessitats més concretes”. Així, Oliver recorda que “un 25,4 per cent dels tiquets s’han gastat en menjar, i això ens ha de fer veure que potser és una bona manera. Hi ha gent que ha telefonat per donar les gràcies perquè els vals els seus fills han pogut menjar qualque cosa més que pasta”.

Miquel Oliver alerta que “aquest tipus de campanya pot ser perillosa, perquè es pot caure en el populisme de regalar doblers, i no es tracta d’això, la intenció és una dinamització del comerç”, i el resultat final “ens ha de servir per fer una reflexió sobre les necessitats que hi ha a Manacor”.

Segons explica Oliver “per als comerciants, la part més laboriosa és l’aportació de documentació per adherir-se a la campanya per primera vegada”. Una vegada fet això, “tot va més rodat”. Així, tot i la tardança habitual en l’administració, “hi ha un mes i mig de decalatge entre el moment de la compra i la recepció dels doblers de l’Ajuntament, que és un temps rècord per a l’administració”.

Oliver recorda que municipis com Alcúdia o Calvià havien intentat iniciatives similars, però “s’hagueren d’aturar fins i tot abans de començar”. L’èxit manacorí s’explica per la tasca informàtica per implementar un sistema semblant al que es va emprar a Valladolid per part de l’Ajuntament i la Cambra de Comerç d’allà.

Back To Top
×Close search
Search