Els tres partits del pacte de govern a l’Ajuntament de Manacor (Més, PSOE i Podem) valoren com una “oportunitat per a millorar la mobilitat a Manacor” el projecte que permetrà que el tren passi pel passeig del Ferrocarril. “Estam convençuts que la solució és el transport públic”, ha assegurat el batle de Manacor per Més, Miquel Oliver. A l’acte de presentació del projecte també hi assistiren la regidora d’Urbanisme i portaveu socialista al consistori, Núria Hinojosa, i el regidor de Podem, Carles Grimalt. Tots varen donar suport explícit al traçat del tren que proposa el Govern.
Tren a Porto Cristo
La portaveu d’AIPC al ple de Manacor, Antònia Llodrà, assegura que “volem que el tren de Llevant sigui una realitat i no un castell de cartes que cau cada vegada que passam unes eleccions”. Llodrà afegeix, a més, que “des de l’Ajuntament haurien de lluitar i aconseguir acordar que el tren pugui arribar a Porto Cristo. El batle parla de l’arribada del tren a Cala Rajada, la presidenta Armengol d’una aturada a Cala Millor; i des de Porto Cristo veim en aquestes declaracions el mateix centralisme manacorí i palmesà de sempre”, lamenten els portenys. De fet, durant la presentació del projecte de Manacor, la presidenta Armengol va explicar que “ja feim feina en els traçats del tren fins a Cala Rajada i Cala Millor”. Davant aquestes afirmacions, segons AIPC, “el que hauria de fer Manacor és acordar l’arribada del tren fins a Porto Cristo amb el Govern tal com ho ha fet per definir el pas de les vies per dins Manacor. Si no unim forces, perdrem una gran oportunitat”, lamenta Antònia Llodrà.
El Partit Popular diu que el tren tram “dividirà” la ciutat i El Pi proposa com alternativa un nou traçat per fora del nucli urbà
El Partit Popular de Manacor conidera “perillós” el traçat urbà del tren de Llevant que han fet públic el Govern i l’Ajuntament de Manacor. Segons la portaveu del PP manacorí, Maria Antònia Sansó, “l’actual Passeig del Ferrocarril és una de les principals artèries de la ciutat. El fet que el tren també recorri aquest traçat suposarà dividir Manacor en dues parts” i “faria augmentar exponencialment els embossos de trànsit que ja es produeixen avui dia”.
Per això els populars asseguren que “mantenir l’antic traçat de la via seria fer passes enrere” i demanen al Govern que “replantegi bé aquest projecte i estudiï alternatives abans de prendre qualsevol decisió que podria convertir-se en dramàtica”, adverteixen des del PP. A més, els populars també aposten per “mantenir la via verda que segueix el traçat de les antigues vies fins a Artà”, cosa que obligaria a fer un nou traçat que s’hauria d’expropiar abans de poder reobrir la línia ferroviària Manacor-Artà.
Per part seva, la candidata per El Pi a Manacor, Marga Fons, aposta “per mantenir l’estació actual, que el tren vagi per fora de la ciutat i habilitar una nova parada a l’Hospital”. “Si el Govern i l’Ajuntament s’encaparroten en fer passar el tren pel passeig Ferrocarril, l’única solució és que vagi enterrat”, afegeix la candidata dels regionalistes a l’Ajuntament de Manacor.
Segons Marga Fons, “la proposta del Govern és una idea romàntica de grans ciutats que difícilment és aplicable a Manacor”. Per això El Pi defensa la seva proposta. Un nou traçat per fora de la ciutat que “faria el tren més eficient perquè no obliga al fet que els usuaris hagin de baixar del tren a l’estació de Manacor i canviar al tren-tram per continuar fins a Artà, que és el que el Govern ja ha assumit que s’hauria de fer”. A més, de la mateixa manera que el PP, El Pi creu que el tren-tram farà créixer els embossos i el trànsit.