Skip to content

NOTÍCIA

PUBLICITAT

“El tren està en perill pel que pugui passar després de les eleccions. Hi havia els doblers, ha faltat voluntat política”

Confiau que el tren passi aviat per Manacor fent camí cap a Artà?
Sembla que es podran complir els terminis que pactàrem amb la presidenta Armengol l’any passat. Per a nosaltres era importat que existís aquest acord per determinar el traçat del tren per dins el nucli urbà de Manacor. Dins els pressupostos de la comunitat ja hi ha els doblers que ho han de fer possible i pareix que el tren podria arribar a Son Carrió en els primers mesos del 2025.

Hi arribarà si hi ha canvis en el Govern després de les eleccions del maig?
El tren està en perill pel que pugui passar. Qualsevol canvi en el Govern pot implicar una aturada en el projecte. Hi havia els doblers, però hem trobat a faltar voluntat política. Quan Marc Pons encara era conseller de Mobilitat ens deia que el projecte anava endavant a tota màquina. Però que faltava fermar el finançament perquè hi volien destinar fons europeus. Ara sabem que els doblers surten de l’Impost del Turisme Sostenible. Els doblers hi eren, ha faltat voluntat política.

Ha sobrat electoralisme en els darrers anuncis?
Sí, la foto a Artà amb la presidenta va ser un brindis al sol. Si aquesta imatge s’hagués capturat el 2021, no hi hauria el perill que torni a passar amb el tren el que va passar quan José Ramón Bauzá va accedir a la presidència. També entenem que ha estat una legislatura complicada en què hem travessat una pandèmia. Només podrem estar satisfets el dia que pugem al tren i arribem fins a Artà.

Hem de passar per la mar o per nuclis turístics durant el trajecte fins a Artà o Cala Rajada?
Al Govern li hem dit molt clar. Si el tren ha d’arribar fins a Cala Millor o fins a Porto Cristo, no hi tenim res en contra, ans al contrari. Però és una qüestió que s’ha de plantejar des d’ara mateix. Modificar el traçat històric durà temps. Hi haurà d’haver expropiacions, s’hauran de discutir les diferents opcions del traçat i quan el tren arribi a Son Carrió d’aquí a dos anys, tot això ja s’hauria d’haver aclarit per continuar fent via cap a Son Servera. Si no és així tornarem a estar en la situació d’haver de pressionar perquè el tren sigui una prioritat política, perquè hi hagi finançament i discutint de traçats. Si això passa, des de la plataforma reaccionarem amb una gran mobilització. Ja fa 25 anys que reclamam el tren i acabam la paciència.

Enteneu les raons dels que s’oposen al traçat proposat per dins Manacor?
És mal d’entendre que es digui que no al tren quan la Unió Europea diu que és el transport públic prioritari per a trajectes com aquest. S’han fet canvis perquè el tren a Manacor deixi de xapar barris i el tramvia no farà nosa a ningú. El soterrament no és una alternativa perquè la de Manacor no és una gran estació d’on surtin trens cada dos minuts que molestin els ciutadans. La gent que diu no a aquest tren, no deu haver anat mai a Lisboa, Sevilla, Barcelona o Saragossa.

PUBLICITAT

Back To Top
Search