Skip to content

Amb les Zones d’Alta Rotació es podrà estacionar durant una hora per 10 cèntims al centre de Manacor

Els vehicles de mobilitat personal només es podran conduir si l’usuari té més de 16 anys o el carnet de ciclomotor.

El trànsit i la mobilitat són una de les principals preocupacions al municipi. I, tal com mana l’actualitat, varen ser objecte de debat al plenari celebrat aquest dilluns a la Casa de la Vila de Manacor. Es varen aprovar de manera inicial o es varen modificar fins a tres ordenances referents a aquesta problemàtica.

Per començar, cal destacar l’aprovació inicial de l’ordenança reguladora de la mobilitat de ciclistes i vehicles de mobilitat personal (VMP), més coneguts com els patinets elèctrics. Les cadires de rodes elèctriques, però, quedaran excloses.

Un dels objectius és ordenar el trànsit a l’interior del municipi, pel que es delimita per on podran circular, estacionar i quin serà el règim sancionador si no es respecta la normativa vigent. Així, un dels punts més destacables és que hauran de complir amb les senyalitzacions viàries i que per utilitzar el vehicle de mobilitat personal hauran de tenir més de 16 anys o disposar del permís per conduir ciclomotor. Podran rodar per tot, llevat de les voreres, places, parcs, jardins i espais de vianants. D’aquesta manera recullen la normativa de la Direcció General de Trànsit, la qual es donarà a conèixer de manera detallada a la ciutadania quan s’hagi aprovat definitivament.

En paraules del delegat de Mobilitat, Sebastià Llodrà, la normativa pretén garantir que la zona de vianants sigui per a les persones que van a peu i també “impedir aquests nous mitjans de transport, i també les bicicletes, envaeixin els carrils de circulació que tradicionalment han estat per vehicles de motor”.

La segona aprovació inicial fa referència a una ordenança que lluitarà per conservar els espais naturals i les vies rurals en tant que es prohibirà estacionar a segons quins llocs. Està pensada, segons explica el delegat de Participació Ciutadana, Joan Gaià, “per evitar la proliferació que hem patit aquests anys en els camins i camades dels negocis de lloguer de bugies, 4×4 i aquests vehicles”. Així, els vehicles que es mouen mitjançant motor només podran anar per les vies aptes per a ells a un màxim de 30 km/h i els hi queda prohibit aparcar fora dels carrers habilitats i camp a través. També destaca que no es faran excepcions; per exemple, no es podran fer proves esportives que utilitzin vehicles motoritzats.

I la tercera en matèria de mobilitat afecta les tarifes per estacionar a les futures Zones d’Alta Rotació Comercial incloses dins la ZPR. En aquest cas, en els carrers d’accés lliure, que són el de l’Amargura, Olesa, Rector Caldentey, plaça Constitució i plaça del Rector Rubí, només es podrà aparcar durant una hora per 10 cèntims d’euro. Per evitar que s’ampliï l’estada s’instal·laran uns parquímetres que recolliran les matrícules. Així es facilitarà trobar lloc per estacionar.

Una única ordenança pels mercats

Entre altres, a la darrera sessió plenària es va aprovar també de manera inicial una ordenança reguladora que engloba tots els tipus de mercats ambulants del municipi, des dels que són fixes els dilluns i dissabtes a Manacor i els diumenges a Porto Cristo fins als mercats temporals de Nadal. Així com contempla firetes i festes. Amb aquest, pretenen establir uns criteris objectius per determinar la ruta a seguir quan hi hagi més demanda que oferta de places. Un dels canvis esmentats, també afecta que les paradetes de plantes i flors podran fer fins a 12 metres i les sol·licituds s’hauran de presentar dins l’octubre.

Back To Top
Search