skip to Main Content

Correu brossa, evitar-lo està a les nostres mans

Andreu Alba
Policia Tutor de Porto Cristo

Acabam el mes de novembre, estrany, com els darrers vuit mesos, però a poc a poc ens anam acostumant a aquesta nova normalitat. I encaram el mes de desembre pensant en les properes festes de Nadal i és per això que, ara més que mai, hem d’anar molt vius amb els nostres correus electrònics. Això és degut al fet que potser ara farem algunes compres en línia i hem d’anar amb compte perquè posam les nostres dades a disposició de la ciutat més grossa del món…. Internet.
Per això és convenient prendre una sèrie de precaucions per a conservar la bústia d’entrada del nostre correu electrònic el menys “contaminada” possible. Per tant, cal manejar-la amb la mateixa cura que ho faríem amb el nostre telèfon; és a dir, no la donaríem a qualsevol.

Aquí teniu una sèrie de pautes bàsiques:

  • Cal tenir en compte que en registrar-nos en determinats llocs web o a butlletins electrònics cal estar ben informats sobre què en faran exactament amb les nostres dades personals. Recordau que, en molts casos, el registre subscriu per defecte a una sèrie de butlletins comercials o s’accepta que l’email se cedeixi als negocis associats.
  • A més, donar la nostra adreça de correu electrònic habitual en xats, fòrums o grups de discussió gairebé garanteix que no acabi en “mans estranyes”.
  • No reenviar els missatges en cadena que ens arriben ni, en general, reenviar qualsevol missatge rebut de manera indiscriminada. Ja que alguns són, fins i tot, directament perjudicials com les falses alarmes de virus informàtics que ens duen a eliminar un arxiu present en el nostre dispositiu electrònic, que després resulta ser vital per al sistema operatiu. Especialment, mai obrir o reenviar missatges amb documents adjunts provinents de desconeguts.
  • A l’hora d’enviar missatges a un grup d´usuaris convé col·locar les adreces en la còpia oculta (CcO) perquè, en cas contrari, cedim l’email de tercers sense el seu consentiment, i mai se sap en les mans de qui pot caure.

I en cas de rebre un correu brossa…

  •  Identificar l’spam sol ser senzill: Cal desconfiar dels remitents desconeguts i en particular dels assumptes cridaners, els missatges urgents i les ofertes irresistibles.
  • No s’ha d’obrir, ni molt menys respondre, perquè indica que el compte està actiu, amb la qual cosa només s’aconseguiria que el correu brossa es multipliqui.
  • Si a més d’obrir-ho punxem en alguna imatge o enllaç correm el risc de caure en un frau de phishing: Pàgina web falsa creada per a robar dades personals.
  • Es pot ajudar a combatre el correu brossa informant el proveïdor de correu de la naturalesa del missatge. Pràcticament tots els correus-web disposen d’un botó per a indicar que el missatge és spam.
  • Amb aquesta sèrie de recomanacions importants a l’hora d’utilitzar el nostre correu electrònic ens asseguram que les nostres dades personals no caiguin en mans de persones o entitats no desitjades.

Per últim, i no menys important, recordau apostar pel comerç local, el de ca nostra. Així, realitzant les nostres compres als establiments propers ens evitam moltes de les indicacions que us he explicat.

Salut tenguem.

Back To Top
×Close search
Search