Skip to content

NOTÍCIA

El carril zero i el vial cívic de l’entrada, en construcció

El Consell de Mallorca ja ha començat les obres de millora de la rotonda d’accés a Manacor i desembossar així el trànsit. El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, assegura sentir-se “orgullós” del projecte.

Les obres de millora a l’entrada de Manacor varen començar dilluns. El departament de Carreteres i Infraestructures del Consell de Mallorca fa un carril zero d’incorporació directa a l’Ma-15 i un vial cívic per a bicicletes i vianants que connectarà la via de servei amb la Via Majòrica.

El projecte inicial només contemplava el carril d’incorporació. El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, explica que aquest “suposarà una descongestió molt important del trànsit que arriba des de la variant que agafa el trànsit de Son Servera, Artà i Capdepera i descongestionarem aquest accés cap a l’autopista, però també del bulevard d’entrada i sortida de Manacor”. Afirma, “des del moment en què la gent que arriba del Llevant es pot incorporar sense haver d’aturar-se a la rotonda, la sortida del municipi que pateix aglomeracions i retencions, les deixarà de patir”.

Sevillano detalla que el carril bici que també està en construcció es va incorporar al projecte més tard. Ho va demanar ell expressament. “Com que som manacorí i conec les necessitats del poble, vaig fer la petició personal a l’enginyer de què estudiassin incloure el carril bici i aprofitar l’espai verd”, comenta. Així, diu el conseller, “els ciclistes que venguin de la via de servei, que ara entren per dins el polígon, tendran un accés directe sense interferències”. És un quilòmetre i mig de carril, el qual quedarà separat de la carretera amb una barrera mixta que tendrà l’estructura interior d’acer i estarà recoberta amb fusta.

Millora integral

Una vegada finalitzades aquestes dues infraestructures, es durà a terme una millora integral de la zona. Es reforçarà el ferm de tot l’entorn de la rotonda i els accessos, amb fresatge, una capa nova de rodolament i també amb senyalització horitzontal. A més, s’inclouran illetes, voreres, senyalització o il·luminació LED de baix consum, entre altres.

Una intervenció que compta un pressupost de 686.786,63 € i està previst que duri uns quatre mesos.

No afectarà el trànsit

Les obres no afectaran el trànsit normal. El conseller explica que primer faran el carril bici al costat de la carretera i després el carril zero, “uns carrils que no existeixen i no tocarem la carretera principal”. Ara bé, en algun moment sí que podria haver-hi afectacions, però diu que “les interferències seran molt puntuals, en cap cas es tallarà la carretera i sempre hi podrà haver trànsit altern”.

Les obres havien de començar a finals del 2021, però el concurs va quedar desert coincidint amb l’inici de l’escalada de preus. Varen haver de tornar a treure el projecte a licitació i els terminis varen canviar. Ben mirat, és indiferent. Sevillano afirma que “en aquesta carretera no hi ha temporada baixa, els residents hi són tot l’any”.

Amb tot, el conseller destaca que és el primer gran projecte que Infraestructures duu a terme al municipi. Sevillano considera que sempre hi havia hagut “un deute molt gran amb Manacor”, “no hi havia hagut inversions importants fins que ha arribat un manacorí al departament”. Afirma sentir-se “orgullós com a conseller i com a manacorí” del projecte.

PUBLICITAT

Back To Top
Search