skip to Main Content

El Quarter dels Sementals ja és a la paperera de la història

Manacor va ser, també, una ciutat militar. Durant dècades, molts de joves manacorins es presentaren de voluntaris per poder fer el servei militar al quarter dels sementals. Els cavalls del quarter sortien també a desfilar a les beneïdes de San Antoni o a les carrosses de Fires i Festes. Tot allò, però, d’una forma gairebé natural, es va abolir. L’edifici i l’entorn del quarter quedaren per al servei públic i durant molts d’anys les antigues instal·lacions militars, paradoxes de la vida, serviren com a seu de l’Escola de Mallorqui. Això va ser així fins que s’enderrocaren els darrers vestigis del quarter. L’Escola de Mallorquí inicià un èxode que va durar anys fins que s’acabaren les obres del molí d’en Beió. Mentrestant, es preparava un senyor projecte per al solar que havia acollit fins aleshores el que restava de l’antic quarter. Es preveia un doble ús per a l’edifici de nova construcció, una combinació entre serveis socials i escola. Aviat, però, sortiren veus discordants des de l’APIMA de Simó Ballester per alertar que un edifici escolar no pot acollir dobles usos. Tot un seguit de despropòsits legals, administratius i burocràtics deixaren l’edifici inutilitzat i a mercè de vàndals i espoliadors durant anys. La situació del nou edifici feia sentir vergonya aliena i semblava accentuar l’estigma d’escola maleïda del Simó Ballester, un centre educatiu que, tot i haver albergat des de fa alguns anys un projecte musical que mirava de treure-la del procés inevitable de guetització, continuava sent l’escola dels set mals.

A la fi, el nou edifici ha pogut ser inaugurat, amb usos exclusius per a l’alumnat i el professorat del Simó Ballester. Sales d’assaig, sales d’assaig individual i altres serveis relacionats amb els ensenyaments musicals que es duen a terme al Simó Ballester. I a la planta baixa, aules d’infantil que alliberen definitivament l’escola de Sa Torre de ser un centre d’infantil per consolidar-se com el que ja és, un renovadíssim col·legi d’una línia d’ensenyament infantil i primari.

A poc a poc, Manacor veu com es modernitzen les seves instal·lacions educatives, i malgrat tot, però, no n’hi haurà mai a bastament. A Porto Cristo, tot i disposar de les aules noves a l’antic pati de Ses Comes, continua fent falta un nou centre escolar. I si el ritme de creixement no minva, ben aviat farà falta també un nou centre de primària a Manacor. Tot plegat, a més, ha de ser mantengut amb els recursos humans necessaris. Mai de mais podem, en educació, abaixar la guàrdia.

Mentrestant, l’enhorabona a l’alumnat, professorat i famílies de l’escola Simó Ballester, que han aconseguit enviar definitivament el quarter dels sementals a la paperera de la història.

Back To Top
Search