Skip to content

El tren durà tres aturades, un aparcament públic i una nova ronda que connectarà na Camel·la amb l’Hospital

La continuïtat del tren de Llevant més enllà de Manacor està cada vegada més a prop. Enguany fa vint-i-cinc anys de la primera marxa pel tren i després d’un quart de segle de reivindicacions l’Ajuntament de Manacor i el Govern han presentat l’acord que permetrà el pas de les vies per dins el nucli urbà i el projecte bàsic que ha de fer possible que el tren continuï fent via cap a Son Carrió.

Un dels acords que es reflecteix al projecte és que el tren es converteix en tren-tram al seu pas per la ciutat perquè la seva velocitat es mourà entre els 20 i els 30 quilòmetres per hora en el recorregut d’ 1,7 quilòmetres que farà dins el traçat urbà de Manacor. D’aquesta manera es podran eliminar les tanques que existeixen al voltant de l’actual via del tren i que separen les barriades de Sa Torre i Els Creuers. A més, no s’hauran d’instal·lar noves tanques al voltant de la via del passeig ferrocarril, que es reformarà completament. El passeig es podrà continuar travessant a peu i les vies s’integraran en la zona enjardinada d’enmig de les palmeres en què quedarà convertit l’actual carril bici, que es reubicarà en un dels costats. El trànsit estarà regulat amb semàfors i barreres elevables. A més, segons el projecte bàsic, es podran conservar bona part de les palmeres que s’han convertit en un dels emblemes del passeig.

Més estacions i aparcaments
Una de les novetats del projecte són les tres noves aturades que el tren farà a Manacor. Els usuaris del tren podran iniciar o acabar el seu viatge en un d’aquests tres nous baixadors. Un es construirà al polígon industrial de Manacor, un altre a l’Auditori, que permetrà accedir a l’Hospital pel pont elevat, i un altre a Na Camel·la, que connectarà el centre de la ciutat amb el tren de Llevant. En aquesta nova aturada que s’ha de construir a l’alçada de la plaça Madrid, també s’hi ha d’habilitar un nou aparcament públic en superfície.

Nova ronda i menys cotxes
L’acord que ha fet possible el projecte inicial del tren al seu pas per Manacor inclou un nou vial que connectarà la rotonda que hi ha al final del passeig de na Camel·la amb la rotonda de l’Hospital de Manacor. De fet, la construcció d’aquesta nova ronda que ha de fer davallar el nombre de vehicles que cada dia passen pel passeig serà la primera actuació que es durà a terme abans d’iniciar la construcció del tren-tram. Aquestes obres tendran un cost de 30 milions d’euros que provenen de l’Impost de Turisme Sostenible i el Govern preveu poder licitar-les i començar-les durant aquest 2023.

Back To Top
Search