Segons les mateixes declaracions del batle de Sant Llorenç, Mateu Puigròs, el mercat de cada dijous, els darrers temps, ha decaigut, i no mou tanta gent com feia temps enrere. És per això que des de l’Ajuntament s’han plantejat de quina manera podien donar-li un nou impuls. Puigròs: “Hem decidit tirar endavant aquest projecte ambiciós, que és fruit del compromís de l’Ajuntament de Sant Llorenç amb el producte local i amb la seva gent.”
Dimarts passat es va fer la presentació del Gastro Market Sant Llorenç i Rafela Riera, tècnica de Cultura, va ser l’encarregada d’explicar la proposta i les accions que es duien a terme per tirar-la endavant.
Riera: “La idea va néixer per una necessitat. L’activitat econòmica i comercial del poble passava per moments complicats, avui la gent no té ganes de posar comerços.” Quan cercaven possibilitats per afrontar aquest problema pensaren en el mercat: “Normalment els mercats són motors dinamitzadors de l’activitat local i la vida dels pobles, i a Sant Llorenç això ja no passava.” Per aquest motiu varen tenir la idea d’intervenir precisament en el mercat: “Creim que podem crear un efecte dominó a partir del mercat. Que la gent d’aquí torni a tenir ganes de sortir, de passejar-se pel poble; que sigui com abans, en què la sensació era que els dies de mercat eren dies alegres i festius.”
Explica que es varen plantejar de quina manera ho podien aconseguir: “Havíem de fer un mercat com els altres, com els nostres veïnats, o havíem de fer qualque cosa diferent?” Varen decidir que estaria bé distingir-se d’alguna manera dels altres, i per això varen arribar a aquest Mercat Gastronòmic i Sociocultural.
Característiques del Gastro Market
Estarà especialitzat en el producte local, de proximitat. Hi tendrà espai l’agricultura ecològica i s’hi podran trobar els productes de temporada. Hi haurà una dotzena de placers nous, amb la qual cosa el mercat serà més gros. També hi haurà cuina de mercat, per menjar a la plaça o a casa.
Pel que fa a l’altre vessant, la sociocultural, es potenciarà amb concerts, animació de carrer, xeremiers, visites guiades…
La promoció
El primer objectiu és que els llorencins se’n sentin partícips i il·lusionats. S’han fet uns fulletons de promoció per donar a conèixer la proposta, i s’han convidat als comerços i als bars a participar-hi.
De la mateixa manera aquesta promoció pretén arribar als pobles de la comarca. I per altra banda s’ha fet un pla estratègic per a atreure turistes. Amb la implicació dels hotelers de la costa llorencina s’ha encetat la campanya “No beach on Thursday”, per animar els turistes a visitar el mercat, i incentivar-los a conéixer més coses més enllà del sol i platja.