Skip to content

L’Associació de Veïns de Cales de Mallorca exigeix accions urgents del govern municipal per millorar el nucli costaner

El passat dilluns 24, l’Associació de Veïns de Cales de Mallorca va fer pública una carta oberta adreçada al batle de Manacor, expressant un profund malestar pel deteriorament que pateixen les infraestructures i serveis del nucli costaner. Amb una crida directa a les autoritats municipals, els veïns manifestaren una indignació palpable per la “inacció” i “indiferència” de l’actual equip de govern.

“Ens trobam amb una situació de degradació total i abandonament”, s’afirma en la carta, referint-se a la “deterioració visible” que afecta no només els residents, sinó també els visitants de l’estiu: “Estam a les portes de la temporada alta d’estiu. Aquesta és la imatge que donarem als nostres visitants si no hi posau cap remei. És una autèntica vergonya! Som molta gent els qui vivim aquí, feim feina aquí i estimam el nostre poble. Veiem com dia a dia les nostres cases es van devaluant i els nostres negocis es van perdent, motiu pel qual la passivitat demostrada pel nostre Ajuntament ens fa tant de mal”.

Una altra de les principals preocupacions dels veïns és l’estat de les infraestructures bàsiques. “És impossible transitar a peu per la majoria dels nostres voravies”, s’adverteix, tot subratllant la perillositat que representa per als vianants, especialment per a aquells amb mobilitat reduïda. A més, es denuncia la “falta de neteja i manteniment” del parc infantil local, descrit com a “brut, vell i ple d’excrements d’ocells”.

La il·luminació pública és un altre punt crític assenyalat pels residents. “L’enllumenat públic prehistòric, que la majoria de vegades no funciona”, és un clar exemple d’aquesta suposada deficiència dels serveis bàsics. La carta interpel·la directament en diverses ocasions el batle Miquel Oliver, i qüestiona si “una única persona és suficient per mantenir el nostre poble en unes mínimes condicions de neteja […] Nosaltres estam convençuts que és humanament impossible! I sabem que aquesta persona no pot fer més del que fa…”. La falta de resposta efectiva per part de les autoritats locals també ha encès les crítiques dels veïns. “Estam ja cansats de reunions i de falses promeses que no van enlloc”, afirmen.

A més de les condicions físiques del poble, s’ha posat en dubte la gestió de projectes importants com l’edifici Topaz, el qual s’havia d’enderrocar i convertir en espai verd, segons anuncià fa uns mesos. La sorpresa d’un cartell d’una empresa immobiliària anunciant la seva venda ha augmentat la desconfiança i la frustració entre els residents. La carta conclou amb una exigència contundent per un “pla d’acció immediat” que abordi les múltiples qüestions plantejades. “Volem que passeu a l’acció d’una vegada”, clamen els veïns, i subratllen que “com a fidels contribuents, exigim allò que ens mereixem”.  Finalment, Cent per Cent ha demanat als veïns si, després de les reivindicacions, han rebut cap resposta de l’Ajuntament, i la resposta ha estat negativa.

Back To Top
Search