Skip to content

Les botigues de records celebren la bona temporada, però admeten dificultats amb els proveïdors i canvis en sector

“Al principi de la temporada vàrem optar per no obrir, les obres de la primera línia de Porto Cristo ens ho posaven molt difícil i tot això ens ha afectat molt. La facturació ha baixat respecte al 2019, però ara arriben més clients, a partir del mes de juliol, a la temporada la puntuaria amb un deu. L’ocupació és molt gran i es nota”, explica Martina Grimalt, que és la responsable de la tenda de records i de la joieria La Marina, a Porto Cristo. Pel que fa a la crisi de materials i de transport, Grimalt reconeix que “ens falta producte i hi ha demanda, per sort manejam molts de proveïdors. Ara du molta més feina cercar nous proveïdors i trobar productes que ens puguin servir
Ben a prop de La Marina hi ha la primera botiga de records que es va obrir a Porto Cristo i la tercera que es va obrir a Mallorca. Es tracta de Can Llabrés i darrere el taulell d’aquest establiment emblemàtic hi ha la seva propietària, Cati Mascaró. En aquesta tenda també han canviat la seva relació amb els proveïdors. “Ara feim comandes mínimes, ja no funcionam amb un estoc enorme perquè no sabem si es pot repetir una crisi com la que acabam de travessar, tenim por i anam alerta. Si abans encarregàvem dos-cents anells per passar la temporada, ara feim comades de 20 i en acabar-los en tornam a demanar”, explica la gerent de Can Llabrés.

Noves tendències i models de compra
Cati Mascaró també reconeix que han canviat els gustos i les demandes dels clients. “Abans funcionàvem com un supermercat, els turistes venien, triaven i passaven per caixa a pagar. Ara els turistes ja no volen endur-se records per a tota la família. Ara volen poques coses i les volen per ells. Volen que els assessoris, tant en la roba com en els productes i l’artesania de Mallorca que venem”. Des de La Marina, la seva gerent reconeix que “els canvis en els productes són constants des que vàrem obrir, fa més de seixanta anys. Ens adaptam a les modes i a les tendències, però nosaltres cobrim el gust de la gent més major i de les famílies, aquí no hi entra el turisme de gatera ni el que cerca el luxe i l’exclusivitat”, assegura Martina Grimalt.
Com molts altres comerciants de Porto Cristo, les dues responsables de les botigues de ‘souvenirs’, lamenten que les obres de millora de la primera línia s’hagin allargat fins ben entrada la temporada turística. Però també critiquen els canvis en les aturades del bus. “Fan que els turistes tenguin més dificultats per arribar a primera línia i per trobar l’aturada per trobar l’aturada per tornar al seu hotel, els hem de repartir mapes perquè puguin ubicar-se”, critica Cati Mascaró.
Pel que fa al canvi de model, “no negaré que el fet que arribin menys turistes amb més poder adquisitiu beneficiï la societat. Però per a la majoria de negocis familiars que vivim del turisme el que interessa és que vengui molta gent de tots els poders adquisitius. Si no segueixen venint, veurem baixar moltes barreres”, sentencia Martina Grimalt.

Back To Top
Search