Embat de Manacor, la coordinadora Caterva i l’Assemblea Antipatriarcal de Manacor han convocat una concentració el pròxim dimecres 2 de setembre a les 19.30 h a la plaça del Convent en contra les proclames i les agressions racistes i feixistes.
«Juntes serem la tomba del feixisme i el racisme! Construïm comunitat!» expliquen des dels col·lectius que convoquen la «contraconcentració» sota el lema de «No cedim cap espai a l’odi».
Tot plegat, després que Vox Manacor anunciàs que s’adheria a la convocatòria de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies per «defensar la unitat territorial d’Espanya». La convocatòria convida a fer concentracions a les places de davant tots els ajuntaments de l’estat, a les 20 h, i coincidint amb el dia de Ceuta, que és el 2 de setembre. Tot i que diverses juntes locals del PP han donat suport a aquestes concentracions, de moment, el PP de Manacor no s’ha pronunciat al respecte.
«Com a poble no podem quedar aturats davant l’onada de violència racista i feixista a Ceuta, però que també s’ha reproduït a altres punts i que no resulten un fet aïllat, sinó el resultat d’un sistema econòmic i social profundament injust i el creixement dels discursos d’odi i de l’extrema dreta. Ara, a més a més l’extrema dreta intenta obtenir rèdit polític del patiment i les injustícies que pateixen les persones que han travessat la frontera i atiar encara més als violents que ataquen campaments, bloquegen ajuda humanitària i prenen represàlies contra persones racialitzades. Per això, és necessari que sortim als carrers, que ocupem les places, per no cedir cap espai a l’odi. Cridam a mobilitzar-nos perquè a la nostra comunitat no hi cap ni el racisme ni la violència indiscriminada» expliquen en la convocatòria que ja corr per xarxes socials.




