Skip to content

Manacor reclama que els exàmens de conduir es facin al municipi

La descentralització d’aquest tràmit suposaria un estalvi econòmic i més seguretat viària tant per l’alumnat com per les autoescoles

Manacor reclamarà a la Direcció General de Trànsit que tots els exàmens teòrics i pràctics, tant de circuit obert com tancat, es puguin fer al municipi. Així ho han explicat aquest dimecres en roda de premsa el batle Miquel Oliver; el delegat de Mobilitat, Sebastià Llodrà; i el representant del comitè de Carnet de conduir, Antoni Cànoves. Aquest darrer, integrat per professors d’autoescola, han estat els impulsors de la iniciativa i fa gairebé dos anys que hi fan feina.

Abans d’elevar la petició a la DGT, es durà a aprovació una moció a la pròxima sessió plenària. També ho faran altres ajuntaments que se’n podrien veure beneficiats.

Avantatges, estalvi i seguretat

Si els exàmens es fessin a Manacor, els futurs conductors i les autoescoles s’estalviarien temps, recursos i doblers. El representant del comitè de Carnet de conduir ha explicat que s’estalviarien recórrer més d’un milió de quilòmetres i 200 hores cada any. Això vol dir que hi hauria “més seguretat viària i estalvi en el medi ambient” en el sentit que si es fan menys trajectes, la probabilitat de tenir un accident disminueix. A més, també disminueixen les emissions de CO₂.

Respecte del tema econòmic, Cànoves ha explicat que a un alumne de la zona de Manacor treure’s el carnet de cotxe li costa 540 € més que a un de Palma. El de ciutat faria una mitjana de 20 pràctiques d’una hora a 28 € cada una, mentre que el del Llevant les paga a 55 € i només fa 45 minuts de pràctiques dins la zona d’examen. A més, es passa tres hores dins el vehicle esperant que els altres alumnes que han partit amb ell acabin el seu torn. Amb tot, ha assegurat que el que passa ara és una “discriminació enorme”.

Demanda històrica

La descentralització dels exàmens i tràmits relacionats amb el carnet de conduir és una demanda històrica a Manacor. Fa 30 anys ja es va intentar que es convertís en un dels centres desplaçats de la DGT, però no complica amb els requisits. Ara sí que els reuneix.

De fet, Cànoves ha assegurat que en alguns aspectes té millors condicions que Palma. Sobretot en el sentit que a Ciutat no es practica la carretera de doble sentit, el que és necessari perquè, recorda, el 80% dels accidents de trànsit amb víctimes mortals tenen lloc a les carreteres convencionals. I a Manacor en tenen fins a nou.

A més a més, el municipi compta amb 21 rotondes, set quilòmetres de vies urbanes amb dues calçades, un polígon industrial, carrers amples i estrets i s’hi pot traçar un itinerari d’examen de 30 minuts.

“No serà fàcil”

Saben que “no serà fàcil” aconseguir la descentralització, la qual afectaria 15 municipis i set més haurien de decidir si fan els exàmens a Manacor o Palma. O així ho ha assegurat Cànoves.

Per ara, només han tengut una trobada informal amb la Delegació de Govern i, tal com ha dit Llodrà, “sembla que els aspectes tècnics es compleixen”. L’única cosa que podria frenar la iniciativa seria una qüestió de doblers, ja que requereix un esforç econòmic pel ministeri d’Interior. Ara bé, Oliver ha comentat que, si fes falta, “l’Ajuntament ha de posar els recursos necessaris encara que sigui de manera temporal”.

“Apropar l’administració a les necessitats dels ciutadans és un deure i per això reclamam a l’administració de l’Estat que adapti els serveis públics a les característiques i necessitats específiques de cada zona”, ha demanat Llodrà.

Back To Top
Search