skip to Main Content

Morlanda, un revista de creació literària i artística

Des de Manacor cap a tots els territoris de parla catalana per donar a conèixer textos i il·lustracions d’autors que comencen i encara no són reconeguts. Els seus creadors són quatre joves arrelats al municipi, Antoni Bauçà, Joan Truyols, Margalida Galmés i Miquel Noguerol.

D’aquí a tres mesos coneixerem Morlanda, la nova revista de creació literària i artística gestada a Manacor. Una de les seves impulsores és Margalida Galmés, col·laboradora d’aquesta casa, qui ens explica que no serà un espai de crítica, ja que d’aquests espais n’existeixen arreu. “Creim que a les Illes Balears no hi ha cap proposta com la nostra, però sí que hi ha una mancança en el sentit que les persones que fa poc temps que treballen en aquest món, no tenen un mitjà per donar-se a conèixer i nosaltres pretenem omplir el buit”, comenta. Tot i això, no exclouen els i les artistes amb un cert recorregut. Si ho desitgen, hi poden col·laborar.

Ara bé, com és lògic no hi caben totes les disciplines artístiques. “Han de ser gèneres que es puguin plasmar damunt paper”, puntualitza Galmés. Per tant, hi tendran cabuda la il·lustració i qualsevol dels gèneres literaris existents, entre els quals destaquen “la glossa, la poesia, els relats i el microteatre”. Això sí, sempre en català.

Els textos i dibuixos se succeiran al llarg de les pàgines de Morlanda. El lector descobrirà les creacions dels artistes a mesura que llegeixi la revista, però no serà l’únic amb què es toparà. Galmés ja té en marxa una secció pròpia que dedicarà a entrevistes. Explica que totes elles tendran “una mirada pedagògica per poder ajudar a la gent que col·labora amb nosaltres”. Així, concreta que “si la faig a persones amb un cert reconeixement, els hi demanaré quines són les passes que han fet per arribar a on són amb la idea que serveixi d’ajuda a les noves generacions; ara bé, si l’entrevista és a gent que comença, parlarem de com veu el panorama actual, entre altres”.

Periodicitat semestral

Una vegada tot hagi arrencat, la revista es publicarà en paper cada mig any. Ara bé, el número zero serà una mica diferent. Tenen previst que es publiqui al gener i està pensat per donar-se a conèixer i que la gent es familiaritzi amb el projecte. En aquest cas, però, tot i tenir el mateix format que una revista tradicional, només es podrà consumir en línia.

D’aquesta primera publicació ja tenen textos i il·lustracions ben fermades i organitzades. També tenen coneixement que els hi arribaran de noves. És a dir, ja tenen emparaulats els primers col·laboradors i Galmés explica que, entre altres, “han contactat amb contactes de contactes per descobrir més aquest món”.

Morlanda i una forta empremta manacorina

“Es dirà Morlanda” perquè Cala Morlanda és un espai idíl·lic que “evoca tranquil·litat” i el que la converteix en el lloc perfecte per llegir, consumir art i desconnectar. A més, “la sonoritat hi convida”. I precisament és aquesta la percepció que en tenen els manacorins Miquel Noguerol, graduat en Estudis Literaris, Margalida Galmés, graduada en Humanitats, Joan Truyols, bibliotecari, i Antoni Bauçà, professor de català. Aquest és l’equip complet que ha impulsat la nova revista.

Col·laboració i visibilitat

“Qui vulgui ens podrà enviar textos i il·lustracions”, recorda Margalida Galmés. De fet, els hi poden escriure a revistamorlanda@gmail.com. També se’ls pot conèixer a les seves xarxes socials: instagram i twitter. Però la publicació també requereix finançament econòmic. És per aquest motiu que necessitaran subscriptors.

Back To Top
Search