Miquel Oliver es mostra partidari de mantenir el projecte de la rotonda de la carretera de Cales a l’endret del Museu, i no davant la Rafa Nadal Academy
“Hi ha un conveni que obliga les tres parts a fer aquesta instal·lació de la rotonda”, diu el batle Miquel Oliver en referència a la construcció d’aquesta infraestructura a la carretera de Son Forteza. Oliver és coneixedor de “la petició per part de l’Acadèmia de fer-la davant les instal·lacions, però el projecte estableix de fer-la al creuer del camí de les graveres”. Segons el batle, la proposta del projecte “dona sentit a la circulació i pacifica la zona entre aquesta futura rotonda i la rotonda d’entrada a Manacor”.
El batle recorda que “en aquesta llei Nadal l’Ajuntament hi va ser un convidat de pedra”. Així i tot, en el pressupost de 2023 l’Ajuntament ja havia disposat una partida de 240.000 euros per pagar la seva part en la construcció de la rotonda. En el 2024, explica Oliver, “ja no hi ha aquesta partida, tot i que si s’aprovàs el projecte la tornaríem activar”.
El batle aclareix també que “el conveni també establia un aparcament que la Rafa Nadal havia d’aportar i una zona verda”. Ni una cosa ni l’altr ha estat notificada encasra a l’Ajuntament, “ni està clar quin és l’aparcament que se cedirà, tot i que és ver que n’han construït un no sabem si està destinat a aquest ús”.
Pel que fa al Torrent, tenint en compte les deficiències que ja hi havia “el Consell va accedir a assumir tota la inversió, i després l’Ajuntament recepcionaria i municipalitzaria el vial”. Així i tot, Oliver explica que, si hi havia problemes per poder finançar l’obra, el Consell s’havia compromès a cercar la solució, “ja fos a través de Cooperació Local, ja fos amb el Pla d’Obres i Serveis”. De fet, els consellers Sevillano i Alzamora ja s’havien posat d’acord en aquesta qüestió i “el 2023 ja estava pressupostat. Nosaltres estam a disposició del conseller per arreglar la situació, però el que està clar és que els tècnics d’ara són els mateixos d’abans”, argumenta Oliver.
El que sí que descarta el batle de forma rotunda és la possibilitat que “l’Ajuntament posi doblers, entre altres coses perquè ja hi ha un conveni firmat”. En aquest sentit, Oliver apunta que la recepció d’aquests vials només arribarà si abans hi ha una intervenció per part del Consell”.
Els canvis al Consell podrien haver alentit la tramitació d’alguns
expedients
Segons hem pogut contrastar amb les previsions fetes per l’exconseller Iván Sevillano, el projecte de la carretera vella de Sant Llorenç, en el moment del canvi de govern, es trobava amb el projecte enviat a revisió, de maneraa que es podria dir que “si no s’atura o no es prioritzen altres projectes, podria haver estat en condicions de ser aprovat a principi de 2024”.
Pel que fa a la rotonda de la carretera de Son Forteza, “fa més d’un any que el projecte va ser enviat al centre de tecnificació i a l’Ajuntament”. L’Ajuntament no hi va posar problema, però sí que sembla que la Rafa Nadal Academy no va veure amb bons ulls que la rotonda es construís a davant el Museu de la torre dels Enagistes, en comptes de davant les instal·lacions esportives.
Finalment, i pel que fa al projecte del Torrent, una de les solucions que proposava l’equip de Sevillano davant una eventual negativa d’Intervenció de sufragar la totalitat de l’obra, era una subvenció nominativa a l’Ajuntament de Manacor. Si aquest extrem no hagués estat possible, es podia proposar també una convocatòria de subvencions oberta amb aquesta finalitat. En qualsevol cas, la solució més avinent seria que ho assumís directament l’Ajuntament.