Skip to content

NOTÍCIA

“Per llei i per necessitat tècnica, la nova rotonda s’hauria de construir davant la Rafa Nadal Academy”

Rafel Gelabert és el director insular d’Infraestructures i Mobilitat del Consell de Mallorca i amb ell hem parlat de l’estat en què es troben els diferents projectes pendents de la institució al municipi manacorí.

Semblava que la reforma de la carretera vella de Sant Llorenç estava a punt de poder-se executar però encara no veim fressa de res…
El projecte de la carretera MA4100 està redactat des del gener del 2023. S’hi preveu un reforç del ferm i també unes actuacions de drenatge del vial, amb un pressupost de tres milions d’euros. Tenim el projecte en revisió, també perquè hi ha unes expropiacions que hi estan vinculades. I hauríem de veure si també implica tramitació ambiental. Esperam poder-ne tenir l’aprovació inicial enguany.

Un altre projecte pendent és el de la rotonda que hauria de donar accés a la zona esportiva de la torre dels Enagistes i a la Rafa Nadal Academy.
Aquí tenim la llei 5/2012 (la coneguda com a llei Nadal) que regula una sèrie de millores, com ara la rotonda davant el centre internacional Rafa Nadal. En aquest cas hem trobat molt poc procés de feina fet. Ajuntament i centre es repartirien les despeses de la construcció de la rotonda i el Consell es cuidaria de l’execució.

Sembla, però, que la idea de l’anterior conseller seria ubicar-la davant el Museu, i no davant la Rafa Nadal Academy…
Això és disconforme amb l’aprovació de la llei feta al Parlament, que preveu que es faci davant el centre internacional i els accessos a l’aparcament públic. També entenc que és el punt idoni. Fugir d’aquest punt de consens que hi ha entre el centre i Carreteres és desvirtuar el punt de necessitat tècnica i de mobilitat de la zona. Aquest projecte no du tramitació ambiental i podria fer més via.

Per què no hi ha manera d’encetar l’obra de reforma de l’avinguda del Torrent?
Hi ha un conveni firmat entre l’antic conseller i el batle, on es planteja una inversió superior als 3,5 milions d’euros. El projecte redactat per l’Ajuntament no tenia l’informe d’intervenció necessari, que ha estat negatiu perquè s’entén que el projecte desenvolupa serveis municipals bàsics com corrent, telefonia, gas, enllumenat públic, de competència municipal directa. Fins a un 58 per cent del cost s’entenia que era de competència municipal, i noel podria finançar directament Carreteres del Consell. En tot cas, si l’Ajuntament no ho pot assumir, caldria cercar altres vies de finançament, tal vegada a través de Cooperació Local o pel Pla d’Obres i Serveis.

La idea és que vials com via Palma, avinguda del Torrent o via Portugal acabin sent de titularitat municipal?
Sí. L’Ajuntament té el pla de futur d’on volem arribar, i aquest pla inclou totes aquestes vies. No té gaire sentit que amb les variants i rondes ja executades, Manacor continuï tenint aquests carrers dins la trama urbana dibuixats com a carreteres.

PUBLICITAT

Back To Top
Search