Skip to content

NOTÍCIA

“Sí això passa, pagarem encantats la demolició de la barrera”

PUBLICITAT

Una altra de les qüestions que té damunt la taula el govern municipal abans de tancar el mandat és la reconfiguració del catàleg de Camins Públics i un dels més reclamats – i també polèmics- és l’històric camí de Sa Roca. Recentment, la propietat adjacent va aixecar-hi més ràpid que de pressa tot d’una en tenir llicència una barrera que roman tancada i que impedeix el pas a qualsevol persona que hi vulgui accedir a peu.

Des de Camins Públics defensen que el que pot passar és que si el camí acaba essent públic, haurà de ser l’Ajuntament que tomi la barrera i assumesqui les despeses perquè prèviament s’ha donat una llicència. “Sí això passa, pagarem encantats la demolició de la barrera” afirma el batle, Miquel Oliver que afegeix que en els camins públics hi pot haver barreres, però no han d’estar tancades. “Aquesta no està oberta i tot ens du a pensar que si el propietari que està als voltants d’aquest camí públic entengués que ho és, tot seria diferent. La intenció i la provocació són molt clares”.

Aquesta llicència de construcció, de fet, es va demanar quan la Plataforma Camins Públics i Oberts va iniciar una recollida de firmes per a la catalogació del camí.

Arran de la presentació de la documentació per part de la Plataforma a finals de l’any passat, que defensava els usos immemorials del camí l’Ajuntament va posar en marxa tot un procés que “és el mateix que se segueix si hi ha una denúncia per una obra il·legal: tu tens una evidència i a partir d’aquí comença una tramitació. L’Ajuntament de moment ha engegat un expedient d’investigació i ha contractat externament un expert en la matèria, que actualment està analitzant tota la documentació disponible. Ara estam pendents del resultat”.

Així mateix, el batle insisteix en el fet que “serà l’Ajuntament el qui finalment decidirà si el camí és públic o no ho és tot i que suposam que les conclusions seran positives perquè la documentació sembla que així ho indica”. Un pic acabat aquest procés, s’obrirà un expedient d’incorporació del camí al catàleg i es durà a ple. “Una vegada que hagi passat per ple, seguirà la tramitació habitual d’exposició pública on els propietaris podran presentar al·legacions. Una vegada resoltes, estimades o desestimades, s’incorporarà de manera definitiva”.

Back To Top
Search