Us agrada la pinya? Sol ser una de les fruites que agrada més. Ara que acaba l’estiu molta gent fa dietes detox amb aquesta fruita però… en aquesta recepta us…
Torna la Fira de Teatre Infantil i Juvenil de Vilafranca
Del 8 al 12 d’octubre Vilafranca acollirà la XIII Fira de Teatre Infantil i Juvenil FIET 2015, que enguany oferirà 52 espectacles diferents, destinats als més menuts de la casa, però també als joves i adults. En total hi actuaran 48 companyies d’arreu de l’estat Espanyol, d’Irlanda, Itàlia i França.
Durant una setmana Vilafranca de Bonany es convertirà en “seu del millor teatre infantil i juvenil i en un mercat d’arts escèniques amb rellevància a nivell local, estatal i internacional”, asseguren els representants de Sa Xerxa, entitat organitzadora de l’esdeveniment cultural.
Un dels objectius clars de la FIET és la promoció de les arts escèniques fetes a les illes, però també vol ser és un espai de reflexió, i d’intercanvi. “Impulsant el naixement de nous projectes i les sinergies que involucren la indústria cultural pròpia –tant aquella que representa les arrels del poble, la seva tradició, com la més innovadora i d’avantguarda que, tanmateix, beu d’aquesta tradició– amb projectes internacionals”.
La FIET va néixer l’any 2002 gràcies a la iniciativa dels membres de la companyia Gom Teatre. L’any 2003, l’associació sa Xerxa de teatre infantil i juvenil de les Balears agafa el seu relleu amb la finalitat de consolidar i ampliar l’esdeveniment. Aquest objectiu s’ha vist complert, ja que any rere any han augmentat el nombre de companyies participants, d’espectadors, de programadors teatrals i d’activitats organitzades.
Els organitzadors recorden que des del 2012 la Fira de Teatre Infantil i Juvenil de les Illes Balears forma part de la Coordinadora de Ferias de Artes Escénicas del Estado Español (COFAE), i que “aquest fet suposà el reconeixement qualitatiu de la fira i contribueix a la presència del teatre fet a Balears a totes les fires teatrals de l’Estat i a gran part de les fires que se celebren a l’estranger”.
La XIII Fira de Teatre Infantil i Juvenil s’ha presentat avui dematí al Caixafòrum Palma, i a la roda de premsa hi assistiren el vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, Francesc Miralles; el director de l’Institut d’Estudis Baleàrics, Josep R. Cerdà; la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Vilafranca, Francisca Bauzá; el president de Sa Xerxa de Teatre Infantil i Juvenil de les Illes Balears, Jaume Gomila; i representants de CaixaBank.