Manacor i Sant Llorenç des Cardassar han programat més de 200 activitats per aquestes dates pensades per a tots els públics, tot i que hi predominen esdeveniments dirigits als més petits
Fins dijous 5 de gener, Manacor, Porto Cristo, S’Illot, Son Macià i Cales de Mallorca estaran de festa. S’han previst més de 130 activitats en un programa que, en paraules del delegat de Festes, Artur Aguiló, és “molt ric”. Ha afegit que ha estat possible gràcies a la participació activa de la ciutadania.
El programa inclou novetats respecte d’anys anteriors, com ara els tallers nadalencs de Patchwork, torró casolà, coques dolces i dolços de Nadal dissabte 10 de desembre i que seran impartits per persones majors de manera voluntària.
Aguiló, a més, ha destacat que dijous 15 tendrà lloc la segona Gala homenatge per a la gent gran; diumenge 25 hi haurà l’horabauxa nadalenc a l’envelat de la plaça Rector Rubí a partir de les 17.30 h; les precamanades infantils divendres 30 també a l’envelat, una festa pensada pels més petits per assajar les 12 campanades; i la Nit de Cap d’Any, les campanades a partir de les 23.00 h a la plaça Weyler.
També torna el trenet de Nadal dimarts 27 a la rambla del Rei En Jaume, dimecres 28 a la plaça Rector Rubí, divendres 30 a l’avinguda Antoni Maura, dimarts 3 a la plaça Sa Mora, dimecres 4 a la rambla del Rei En Jaume.
Pel que fa a Porto Cristo, el delegat de Festes ha destacat el capvespre juvenil amb DJs, un horabaixa destinat a joves a partir de 15 anys a l’envelat del pàrquing del passeig de la Sirena divendres 9 des de les 17.00 h; el concert de l’escola de música del nucli dimecres 14; i les actuacions de les escoles de dansa, dia 17 i Diamonds Academy i dia 18 Free Soul Dance Center.
Pare Noel i Reis
Al programa de Nadal hi ha espai per escriure les cartes i l’arribada del Pare Noel, els patges i els Reis d’Orient. Seran a tots els nuclis del municipi.
A Manacor, el Pare Noel arribarà a na Camel·la dimecres 21 per recollir les cartes dels infants i, al seu torn, els patges les recolliran dijous 29 a les 19.00 a l’Ajuntament de Manacor. Dia 5, tendrà lloc l’arribada dels Reis d’Orient a les 18.00 h a l’avinguda del parc i després, a les 18.45 h, hi haurà la cavalcada que acabarà a l’església dels Dolors.
Pel que fa a Porto Cristo, el Pare Noel visitarà el nucli costaner dimarts 20 a les 19.00 h a la plaça de l’Aljub per recollir les cartes. Dimecres 28 hi seran els patges d’Orient, en aquest cas a la plaça del Carme i dia 5 se celebrarà la cavalcada a les 19.00 des del carrer Sant Lluís fins a, també, la plaça del Carme.
A s’Illot, els patges aniran a replegar les cartes divendres 30 al centre cívic, i dijous 5 arribaran Ses Majestats a n’Es mollet. A continuació hi haurà xocolatada amb ensaïmada. A Son Macià, la cavalcada serà a les 19.00 i aniran des del carrer Escola fins a l’església.
Mercadets nadalencs
Així mateix, hi haurà els mercadets de Nadal. A Manacor seran dia 16 des de les 17.00 a les 22.00, dia 17 des de les 9.30 h fins a les 22.00 h i dia 18 entre les 9.30 h i les 21.00 h al passeig d’Antoni Maura i Na Camel·la.
A Porto Cristo serà dia 11 des de les 16.30 a les 22.00 a l’avinguda dels Pins.
Més de 90 actes al Nadal Cultural llorencí
Sant Llorenç des Cardassar també ha fet un programa per aquestes dates. És el Nadal Cultural i està format per més de 90 actes. La regidora de Cultura, Dolors Sánchez, ha destacat que enguany “és el primer any després de la pandèmia que podrem tenir un Nadal normalitzat i retornar als actes que féiem abans”.
Igual que a Manacor, hi ha moltes activitats “per a totes les edats”, ha dit. Hi ha “contacontes, lectures i actes més culturals, com presentació de llibres, que n’hi ha quatre”. Són Zona inundable de Marta Barceló dimarts 13; Cada cosa a son temps i per Nadal, Neules, de Tomàs Martínez Miró diumenge 18; el llibre de receptes La cuina de les rondaies mallorquines d’en Jordi des Racó dimecres 21; i Sant Llorenç des Cardassar 2021, de Josep Cortès, dimecres 28.
Durant les pròximes setmanes hi haurà els concerts de l’escola de música i de la banda. També, ha puntualitzat Sánchez, s’han programat activitats pensades amb el període vacacional dels centres educatius.
És més, des de l’Ajuntament tenen la intenció de recuperar les tradicions que es tenien al municipi abans de la pandèmia.
Cavalcada i regals
Un dels principals atractius d’aquestes festes són les cavalcades dels Reis d’Orient i l’entrega de regals per part de Ses Majestats a tots els infants del municipi. La regidora de Cultura ha volgut posar en relleu que aquest serà un dels esdeveniments que també “torna a la normalitat”. N’hi haurà als tres nuclis que conformen la localitat i a cada un es farà, ha dit, “com sempre”.
A Sant Llorenç arribaran a les 18.00 h i entregaran els regals a la plaça de l’Església. I a Sa Coma apareixeran a la mateixa hora. Sortiran des del carrer Mare Selva fins a arribar a la plaça de l’Església per adorar el betlem vivent i repartir les joguines. Mentre que a Son Carrió arribaran a les 18.30 h i els Reis repartiran els regals dins l’Església.
Concurs de decoració
Des de l’Ajuntament animen a la població a què decori casa seva. El requisit: s’ha de veure des de l’exterior i ha de tenir temàtica nadalenca.
Ja es poden fer les inscripcions i fins al 19 de desembre. El guanyador rebrà un xec de 200 € per gastar al municipi.