skip to Main Content

Tot llest per celebrar la Nit de l’Art a Fartàritx

Més de 70 artistes participaran en l’esdeveniment i s’ha elaborat un programa que engloba “tots els tipus d’art que hi ha presents a l’escena manacorina”

La barriada manacorina de Fartàritx ja ho té tot a punt per acollir la primera edició de la Nit de l’Art. Serà el pròxim dissabte 1 d’octubre a partir de les 17.00 h. Segons indica el delegat de Cultura a l’Ajuntament, Mateu Marcè, aquest esdeveniment vol “potenciar l’artista local” i un dels objectius és “crear debat i noves sinergies”.

Hi participaran més de 70 artistes, les propostes dels quals conformen un programa per a tots els públics. La coordinadora de la Nit de l’Art, Maria Magdalena Vives, afirma que “tenim un programa molt complet que hem volgut que englobi tot els tipus d’art que hi ha presents a l’escena manacorina, que va des de coses més plàstiques fins a art en viu, com pugui ser teatre, música o cine”.

El gran gruix de les exposicions es concentraran a l’exterior dels carrers, concretament al carrer del Remei, al carrer de la Llum i al carrer la Creu. Ara bé, també hi haurà propostes que estaran a espais privats com poden ser molins, cases i portasses. Aquestes es repartiran entre els carrers ja esmentats, més al carrer de sa Coma, al carrer dels Moliners i al carrer de na Comtessa. Al carrer d’En Gelabert s’hi trobarà l’artesania.

Més activitats

Tal com comenta la coordinadora, la Nit de l’Art anirà més enllà de les arts purament plàstiques. També s’han organitzat activitats diverses i taules rodones que, com diu Vives, convidaran a la reflexió. Al Molí Tastavins hi haurà la taula rodona “Més enllà de l’obra” o una mirada a les plàstiques de Manacor. També dues funcions del microteatre “Ahmed” i el recital poètic de Manacor Poètic.

Al carrer de la Creu hi haurà les carpes d’Ennigulart amb tallers infantils, el contacontes Margalida Amengual, el taller per a gent gran o la performance de Bel Miquel. També es podrà veure l’obra Cusses a la casa Oliver Mestre; el teatre Una flor no fa estiu, el curtmetratge Doula de Maria Badia i una conferència de Gaspar Riera al carrer de la Comtessa; o la performance de Miki Galmés al carrer dels Moliners. Al molí d’en Sabina hi haurà Margalida, sa Farina! i la performance de Lola Lloberas.

La música també tendrà un pes important durant la jornada. A l’escenari Creu s’ha habilitat un espai pels més petits amb estores i hi actuaran Lia Sampai, Sebastià Gris, Leonmanso i Enric Donat. En canvi, a l’escenari concòrdia hi haurà els glosadors de Mallorca, Som Vinils, Escat, Xisk, Plan-ET i DJ Conejo Manso.

Programa i web

Per tal que els i les visitants puguin traçar la ruta amb més facilitat s’ha elaborat un tríptic que inclou un mapa on indica on s’ubicaran les exposicions de cada artista, així on hi haurà els diferents escenaris, les carpes d’Ennigulart i de la tercera edat, el punt lila i la barra i els foodtrucks.

A més a més, al llarg del recorregut hi haurà grans mapes perquè siguin consultats i s’ha habilitat un web per aquesta jornada, nitdelart.cat.

Back To Top
Search