Skip to content

NOTÍCIA

Un minut de silenci en memòria de les víctimes dels terratrèmols de Veneçuela

PUBLICITAT

Avui migdia  davant l’Ajuntament de Manacor, s’ha fet un minut de silenci en record de les víctimes  dels terratrèmols de Veneçuela. Des de Manacor, ha comunicat l’Ajuntament, «expressam el nostre condol i tota la nostra solidaritat amb les famílies afectades en aquests moments tan difícils.

Es tracta de la pitjor catàstrofe sísmica que ha patit Veneçuela les darreres dècades. Dos terratrèmols molt superficials, de magnitud 7,2 i 7,5, es varen produir amb només 39 segons de diferència, amb epicentre a l’estat de Yaracuy. La intensitat del moviment va provocar una destrucció molt extensa a Caracas, La Guaira, Carabobo i altres regions del nord del país.

El balanç provisional és molt greu. Les autoritats han confirmat prop de 1.500 víctimes mortals, més de 3.100 ferits i almenys 12.700 persones desplaçades, mentre continuen les tasques de recerca entre els edificis esfondrats. Els equips d’emergència, reforçats per brigades internacionals procedents de diversos països, han aconseguit rescatar desenes de supervivents, alguns d’ells després de passar quatre dies atrapats sota la runa, fet que ha esdevingut un símbol d’esperança enmig de la tragèdia.

Les conseqüències materials són enormes. Centenars d’edificis residencials, hospitals, escoles, carreteres i altres infraestructures han quedat destruïts o greument danyats. Els talls de subministrament elèctric i de comunicacions han dificultat les operacions de rescat, mentre que nombroses famílies han hagut de ser allotjades en campaments provisionals. També s’han registrat interrupcions en activitats industrials estratègiques, com la refinació de petroli, fet que agreuja encara més la situació econòmica d’un país que ja patia una greu crisi estructural.

L’impacte humanitari és molt important. Milers de persones necessiten assistència mèdica, aliments, aigua potable i allotjament d’emergència. Organismes internacionals i governs estrangers han desplegat hospitals de campanya, equips de rescat especialitzats i ajuda humanitària per atendre les víctimes. Tot i això, les rèpliques sísmiques i la fragilitat de molts edificis continuen dificultant les tasques de recuperació.

Aquest doble terratrèmol representa un dels desastres naturals més greus de la història recent de Veneçuela i tindrà conseqüències socials, econòmiques i humanitàries que previsiblement es prolongaran durant anys.

Back To Top
Search