Skip to content

“Abans de ser competent a nivell digital un infant ho ha de ser a nivell analògic”

“Nosaltres la qüestió de les pantalles la duim entre cella i cella. No els utilitzam com a única eina d’aprenentatge. A quart de primària tenim un ordinador que l’utilitzen entre tots. Els chromebooks s’introdueixen a cinquè de primària com una eina més, per fer propostes concretes, En tenim cinc”, diu Esperança Nicolau, directora del CEIP Sa Torre i afegeix que “fomentam molt l’aprenentatge manipulatiu”. Nicolau diu que ja fa temps que detecten “problemes de l’abús de les pantalles. Ho treballam amb els infants, amb l’ajuda del policia tutor, per conscienciar i empoderar els infants perquè siguin conscients de l’abús i el mal ús de les pantalles. I també en parlam amb les famílies”. De fet, l’escola elabora un protocol d’us de mòbils i rellotges intel·ligents dins el centre: “La idea”, diu la directora, “és que els mòbils quedin al despatx de direcció quan entren a escola. Les famílies han de fer una exposició de motius si volen que els seus fills duguin mòbil a escola”.

Per Nicolau, “abans que un infant sigui competent a nivell digital ho ha de ser abans a nivell analògic”, per això des de l’escola es fomenta el pensament crític i la recerca d’informació a través del paper”.

Nicolau acaba dient que “hem de protegir els infants de la voràgine que vivim. És una bomba de rellotgeria que ens explota a la cara. França ha prohibit l’entrada de mòbils a les escoles fins als quinze anys”.

Back To Top
Search