Skip to content

NOTÍCIA

Com quedaria l’Ajuntament si triàssim 25 regidors i es repetissin els resultats del 2023?

PUBLICITAT

Ja és oficial que l’electorat manacorí tornarà a triar, segurament per darrera vegada, 21 regidors a les eleccions del maig de 2027. El padró oficial a dia 1 de gener de 2026, segons dades de l’INE és de 49.785 habitants. El 2022, el padró de Manacor era de 45.352. Això vol dir que hi ha hagut un creixement de 1.100 persones anuals.

El cens electoral a les eleccions locals del maig de 2023 va ser de 29.759 electors. A hores d’ara no podem saber encara quin serà el cens que determinarà qui podrà  participar a les eleccions de l’any que ve, però sí que podríem fer-ne una estimació. El cens d’aquell any va suposar un 65,6 del total del padró. Agafant el padró d’enguany i aplicant-hi aquest mateix percentatge sabem que tendrem un cens aproximat de 32.667 votants.

Aplicant el mateix percentatge de participació, i els mateixos percentatges de vots per a cada partit, s’observa com els partits grossos són els grans beneficiats de l’augment de regidors. Així mateix, s’observa com dels quatre regidors nous, tres formarien part de l’equip de govern (2 per a MÉS i un per al PSOE) i un entraria a l’oposició (per al PP).

AIPC i Vox quedarien amb els mateixos regidors que tenen ara, i el PI que va quedar a les portes del cinc per cent, ara, evidentment, hi tornaria a quedar. El llindar del cinc per cent el marcarien a les pròximes eleccions els 904 vots, si hi hagués el mateix percentatge de participació que ara fa quatre anys.

Back To Top
Search