El Correllengua Agermanat va passar dissabte per Cala Rajada, Capdepera, Artà, Son Servera, Sant Llorenç, Manacor, Vilafranca, Porreres i Felanitx. Cap d’aquests pobles no surt serigrafiat a la camiseta vermella del Correllengua d’enguany. Però tot té una explicació. El concert dels valencians La gossa sorda havia de ser inicialment a Palma, però, curiositats de la vida, l’Ajuntament palmesà va denegar els permisos. L’aforament era important, l’organització ja havia venut 5.000 entrades i necessitaven un espai suficient per albergar una quantitat fins i tot més grossa de públic que aquesta. Va ser així que pensaren en el Parc Municipal de Felanitx, escenari de tantes revetles musicals mítiques. Es veu que aquí la batlessa Catalina Soler no va ser tan estugosa com Jaime Martínez i no hi va haver traves de consideració perquè s’hi pogués celebrar el concert.
El cas és que per poder dotar de sentit el Correllengua i el concert, l’organització va haver d’afegir la ruta per tots aquests pobles fins arribar a Felanitx, i, a més, afegir també un dia més de Correllengua. Les camisetes ja estaven impreses i cap d’aquests pobles no hi va poder sortir. Haurà de ser l’any que ve!
Tanmateix, tant el concert de La gossa sorda com l’arribada de la flama a Palma varen ser un èxit aclaparador de música, de gent i d’ambient reivindicatiu. Una carregada de piles per als amadors de la llengua del país.




