Com heu començat el curs? Teniu qualque novetat per aquest any?
Sí, tenim un parell de novetats. La primera és l’inici de dos nous cicles esportius de règim especial: un grup de futbol i un de bàsquet. Són cicles amb els quals els alumnes poden obtenir el títol d’entrenador. Una altra novetat és un projecte per fer feina amb tauletes tàctils com a suport físic a l’aula. Ens vàrem presentar a una convocatòria de la Conselleria i vàrem ser seleccionats. Per acabar, l’any passat vàrem començar dos cicles de grau superior: un d’integració social i un altre d’higiene bucodental i enguany tendrem el segon curs.
Quina és l’oferta educativa completa que oferiu?
Per una banda tenim l’ESO i tots els batxillerats: Arts, Ciències, Socials i Humanitats, amb tots els itineraris i oferta d’optatives. Per altra banda tenim el batxillerat nocturn, que està en procés de redefinició. Actualment hi ha molt pocs centres que l’ofereixin. Per acabar, a nivell de formació professional també oferim diferents graus: Serveis administratius, Cures auxiliars d’infermeria, Higiene bucodental, Integració social, Educació Infantil i els dos esportius que hem anomenat abans.
Teniu qualque projecte d’innovació pedagògica?
Tenim un projecte interessant i que ens ha funcionat molt bé, es diu ‘Jocs al pati’ i senzillament és que els d’educació física promouen tota una sèrie d’activitats esportives per poder fer el temps d’esbarjo. Hi ha xarxes muntades, tenis taula, pilotes de diferents esports, porteries, cistelles… D’ençà que està en funcionament s’ha reduït d’una manera espectacular la conflictivitat. Enguany volem ampliar el projecte i posar a disponibilitat dels alumnes instruments de música . També els escoltam a ells en aquest sentit, volem que s’impliquin i que aportin idees.
Quines són les xifres de l’Institut quant a alumnes, professors, aules?
Aquest any rondarem entorn els 1200 alumnes, no sabem la xifra exacta perquè encara no han acabat tots els processos de matriculació; som aproximadament 110 professors. Hi ha 36 aules genèriques, més llavors les especials: tres de plàstica, dues de música, tres dedicades a FP, aules més petites per poder fer desdoblaments de grups…
Teniu alguna problemàtica, alguna cosa a millorar?
Un dels problemes que tenim són les ràtios elevades. D’ençà que hi va haver les retallades hi ha hagut millores, però no massa. Un dels altres problemes és que no ens ha arribat la fibra òptica, pensa que a l’institut devem tenir prop de 600 o 700 ordinadors i amb una connexió normal és impossible sortir-nos-en. No sabem per què a Manacor això està una mica aturat. I el tercer problema és el renou. Totes les finestres de les aules del bloc sud peguen a la ronda i hi ha molta contaminació acústica. Hem fet un estudi i demanat solucions a l’Ajuntament.
Sou molts de professors, funciona bé el claustre?
Jo estic satisfet, la gent està implicada, té idees i ganes de fer feina. Aquí hi ha una circumstància facilitadora i és que molts dels professors són exalumnes, per la qual cosa hi ha una implicació personal i motivacional important.
Quin temps fa que ets director? Quin balanç en fas?
Enguany és el segon any, som novell! Però el balanç que en faig és positiu. Tenc la sort de tenir un gran equip, i, al cap i a la fí, és l’equip que tira les coses endavant. Si t’he de ser sincer, no sabia si m’agradaria, però he de reconèixer que he trobat que és una tasca interessant.