Skip to content

NOTÍCIA

Mateu Marcé: “El més important és que la gent pugui anar tranquil·la pel carrer”

El procés d’instal·lació de les càmeres a les zones ZPR, darrer estadi d’una tasca iniciada per l’Ajuntament l’any 2020, ja és una realitat. Parlam amb Mateu Marcé, delegat de Seguretat, Interior, Mobilitat i Festes, perquè ens en doni els detalls i ens expliqui els avantatges d’aquestes zones de baixes emissions.

En quin estat es troba el procés d’instal·lació de les càmeres a les zones ZPR?
Les càmeres, un total de 9, es varen instal·lar entre dijous i divendres passat. Ara, durant uns quants mesos, es faran proves a nivell de software, perquè les càmeres funcionen amb un sistema operatiu que les controla.

Com és el funcionament de les càmeres?
Les càmeres no enregistren imatges, sinó que fan reconeixement de les matrícules. Un avantatge d’aquesta tecnologia és que ens permetrà controlar els vehicles que entrin dins les zones ZPR, i així serà més fàcil d’identificar, per exemple, el vehicle de qualcú que cometi un delicte. Ens donarà una seguretat extra.

I quant de temps durarà el procés de transició?
Jo no vull dir dates, perquè després passa el que passa, però segurament el període de prova s’allargarà fins a final d’any, però no t’ho puc assegurar.

Quin tipus de sancions es preveuen i qui les gestionarà?
Les sancions arribaran a policia a través d’una empresa intermediària. Les sancions apareixen publicades a l’Ordenança aprovada provisionalment dia 14 de setembre de l’any 2020 i, de manera definitiva, el 23 de gener de l’any 2021. Les sancions seran de 100€ en els casos lleus, 200€ en els casos greus i 500€ per als molt greus.

Heu rebut missatges de preocupació per part dels veïnats o, especialment, dels comerciants de les zones? Com pensau que els pot afectar aquesta mesura?
Si pensam en els veïnats, que crec que és l’important, les ZPR són unes zones de baixes emissions que vàrem posar en marxa ja fa dos anys i mig amb l’objectiu que en aquests carrers, que tenen l’extensió de 9 quilòmetres lineals, les bicicletes i els vianants tenguessin prioritat. Hi ha hagut una part pedagògica important durant un temps, perquè els veïnats s’hi anassin adherint i agafassin els corresponents permisos —que cada dia n’hi ha una tracalada, de sol·licituds, tant per tasques puntuals com per a residents de les zones. Per tant, jo crec que la feina de conscienciació ja està feta. I jo crec que, al final, la gent hi guanya: si vius allà tens pàrquing allà on el tenies i si hi vas a fer una feina puntual pots treure un permís per a entrar dins les zones. I si hi vas caminant, pots anar tranquil sense pensar si ve o no un cotxe darrere tu.

Voleu afegir alguna altra cosa?
Aquesta darrera acció, la de les càmeres, que és la més visual, és el final del camí, per poder controlar d’una manera més eficient la gent que no ho fa bé. Però el positiu de tot plegat és que la gent pugui anar tranquil·la pel carrer, sigui com sigui.

PUBLICITAT

Back To Top
Search